Position title
Applicatiebeheerder SCM/Finance (m/v)
Description

Ben jij een expert in het beheren en optimaliseren van Supply Chain Management (SCM) en financiële applicaties? Heb je ervaring met O2C, P2P, en warehousing processen? Werk je graag met de nieuwste technologieën en ben je klantgericht? Dan hebben wij de perfecte baan voor jou in Zuid-Holland.

Responsibilities

Onze klant heeft de afgelopen twee jaar gewerkt aan de ontwikkeling van een gezamenlijk ERP-systeem voor de centrale logistieke en financiële organisatie en de aangesloten bedrijven onder de formule Bouwcenter in Nederland. Dit nieuwe ERP-systeem is recentelijk geïmplementeerd bij het eerste aangesloten bedrijf en zal de komende jaren worden uitgerold naar circa 70 vestigingen. Voor de uitrol, en voor beheer en support van de operationele bedrijven, zijn wij op zoek naar een Applicatiebeheerder SCM/Finance voor het Competence Center.

Het Competence Center is opgericht om het ERP-systeem te ontwikkelen en te implementeren. Daarnaast zal het Competence Center een steeds belangrijkere en groeiende rol spelen binnen de groep voor support, beheer en doorontwikkeling. Het ERP-systeem is gebaseerd op Microsoft Azure, Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations met geïntegreerde modules voor WMS, BI en CRM, en ondersteunt integraties met derde partijen zoals SLIM4, PIM, Webshop en EDI.

In deze rol ben je voornamelijk gefocust op het beheer en de optimalisatie van de applicaties binnen de supply chain en financiële processen, inclusief O2C (Order to Cash), P2P (Procure to Pay) en warehousing. Samen met jouw collega’s op andere gebieden zoals logistiek, verkoop/inkoop, assortiment en IT, draag jij bij aan het succes van dit belangrijke project binnen de groep, dat meer dan 1.000 gebruikers telt.

Qualifications

- Inrichten en optimaliseren van het ERP-systeem met focus op SCM en finance.

- Implementeren van bestaande en nieuwe functionaliteiten, eventueel in samenwerking met externe partijen en/of overige consultants.

- Verzorgen van key-user trainingen, planning en trainingsmateriaal voor het eigen deelgebied.

- Opstellen en uitvoeren van testscenario’s, acceptatieplannen en datamigraties (deelgebied).

- Documenteren van de configuratie en het bijhouden van werkinstructies (deelgebied) inclusief e-learning tools.

- Implementeren en onderhouden van autorisaties (deelgebied).

- Plannen en rapporteren over voortgang en scope aan projectleiding gedurende de uitrol en tijdig signaleren van knelpunten, impact en mogelijke organisatorische veranderingen (deelgebied).

- Testen van nieuwe releases en onderhouden van versiebeheer (deelgebied).

- Verzamelen, uitwerken en adviseren over wensen en aanpassingen (deelgebied).

- Bieden van eerste- en tweedelijns gebruikersondersteuning en afstemming/opvolging met externe partijen.

- Op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen binnen het eigen vakgebied en ERP-software.

Job Benefits

- HBO in logistiek, financiën, bedrijfskunde of een vergelijkbare richting, verkregen door ervaring.

- Kennis van en/of ervaring met werken in een groothandel- of retailorganisatie.

- Werkervaring in de bouwmaterialengroothandel is een pré.

- Kennis en ervaring met SCM- en financiële informatiesystemen en processen.

- Gedegen kennis van/ervaring met ERP-systemen en applicatiebeheer, kennis van Microsoft Dynamics 365 (AX), SLIM4 en WMS is een pré.

- Belangrijk is dat je beschikt over “consultancy skills”; oplossingsgericht, klant- en verbindend gericht, analytisch, creatief, flexibel en resultaatgericht.

- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

.

Duration of employment
Permanent
Job Location
Gorinchem
Close modal window

Thank you for submitting your application. We will contact you shortly!